Uppdragsbeskrivning
I samarbete med Clas Råbe-Stenström (delägare på APS) diskuterade vi strategier för att lyfta deras varumärke mot fastighetsbranschen i väst Sverige. Där vill företaget vara det självklara valet på olika sociala mediakanaler när deras kunder har bekymmer på ett eller annat sätt inom drift och underhåll.
Genomförande
I samarbete med kollegor på APS och deras partner More PR, diskuterade vi marknadsstrategier och kommunikation för att lyfta deras varumärke i framtiden. Visade hur de kan nå nya kunder via LinkedIn och bygga relationer för att skapa affärer.
Resultat
APS ökar veckovis synbarhet och engagemang på LinkedIn och övriga sociala kanaler via personliga nätverkskonton och företags LinkedIn sida. Kombinationen leder till ökad trafik på hemsidan, nya leads och affärer. APS har under ett par månader ökat antalet följare ca 800st, vilket är en höjning med ca 300% och har dessutom 3-5000 visningar per inlägg.