Uppdragsbeskrivning
I diskussion med Joakim Berg, (försäljningschef/Sverige) utgick vi ifrån nuläget runt deras varumärke, där de marknadsför handelverktyg mot den svenska byggindustrin.
Önskat läge var att lyfta varumärket och flytta fram positionerna mot olika målgrupper. Där hade Premedia en riktigt bra lösning med 5-stegsmodellen som passade väl in för att göra den förflyttningen.
Genomförande
Vi började med en utbildning för hela säljkåren, där de fick grundläggande kunskaper för att dela sina inlägg mot de kunder som vi hade kommit överens om.
Vidare fick de även tips och idéer på hur de kunde med smarta strategier ta nya kontakter, skapa relationer och boka nya säljmöten.
Resultat
LinkedIn blev ett nytt säljverktyg för att skapa kvalificerade leads och affärer. Samtidigt börjar de nu uppfattas som det självklara valet när deras kunder har behov av handelverktyg, just för att de ligger i framkant med sin närvaro och delar olika värden.
Kombinationen med att både jobba med försäljning mot nya strategiska kunder och samtidigt marknadsföra varumärket över tid, är en hållbar lösning för Hikokki Sverige.